Mennyit költs tanulásra, ismeretbővítésre, tanfolyamra?



A tudás halatom! Ez egy örök érvényű mondás!

Aki megáll, az lemaradt! Ez is egy jó mondás!

A mondások hasznosak! Figyelni kell rájuk!

1990 előtt még elképzelhetetlen volt, az hogy ne állami intézményben tanulj, legyen az bármi is!

1994-ben amikor Amerika földjére léptem, ott már volt egyetemi diploma iskolába járás nélkül, postán kiküldött tanfolyam jelenlét nélkül. Nem értettem!

Látom, hogy ez nagyon kelendő. Senki nem hallgat az Anyjára-Apjára-Nagyszüleire, inkább hallgat és fizet valakinek, aki talán pont olyan idős, mint akiket ignorált. Érdekes világban élünk. Pont ezért akartam erről is írni. 

Elvem az, hogy kell egy diploma, amivel bármikor ha munkahelyre kényszerül az ember, kinyílnak az ajtók és jó a fizetés. Kell egy szakma, amit igazán szeret, ebből fog valószínűleg jól élni, szolgálja embertársait. Kell a matek és magyar nyelv ismerete, valamint az általános állampolgári és pénzügy ismeret az élethez.

Én, azt tapasztaltam 12+ tanfolyammal a hátam mögött és néhány diplomával, hogy ha valami érdekel, vegyél róla könyvet. Tudod, hány könyvet vehetsz egy tanfolyam áráért? Na, ez csak akkor igaz, ha nem kell valami végzettséget igazoló bizonyítvány a vállalkozásodhoz, vagy a munkahelyed megtartásához. Sokkal kevesebbet dobsz ki a kukába egy könyvvel, mintha százezrekért egy tanfolyamot kellene kidobni, mert kiderül, hogy nem olyan lovat akartál, nem tetszik és nem is érdekel már. 

Általában aki tanfolyamot tart ez előbb-utóbb könyvet ad ki. Megjártam a hadak útját, nem ír le mást mint amit a tanfolyamon is elmond! Töredéke összegért a könyvből is megtanulhatsz mindent. 

Hangsúlyozom, hogy ez csak akkor áll, ha nem kell papír, bizonyítvány, oklevél! Vagy nem valami szakmai kapcsolatépítő pofavízit egy tanfolyamon való jelenlét!

Önfejlesztésre kiváló, ha könyvet veszel! Éld az életed! Amíg iskolában ülsz, addig nem gyűjtesz élményeket és tapasztalatokat, ami a legnagyobb tanító.

Sok sikert és tedd azt ami neked jó!



Megjegyzések