Nem kell döntéseket hoznom, mert azok már el vannak döntve helyettem.



                                            BORN in AUSCHWITZ című filmből részlet                                        

 " Amikor hatodikos voltam, közöltem Anyámmal, hogy zsidó iskolába szeretnék járni.

És az igazat megvallva, ez volt a legjobb dolog ami valaha történt velem.

Ekkor tüntek el a rémálmaim. Nem féltem többé, mert ISTEN létezik.

És semmi sem történhet Veled, aminek nem szabadna megtörténnie. És ha azt akarja, hogy túl éld, akkor túl fogod élni, és nem akarja, nem fogod.

Van egy kész terv és hely...

Életemben először biztonságban éreztem magam. Biztonságban éreztem magam és életemben először rémálmok nélkül aludtam.

Bizony. Tehát nekem ez rengeteget adott. Rengeteget...


A munkahelyen folyton azt kérdezték :

"Annyi szabályt és törvényt kell követni", nem érzed magad korlátozva?

Mire Én: 

Dehogy! Felszabdítva érzem magam! Nem kell döntéseket hoznom, mert azok már el vannak döntve helyettem. "


Megjegyzések