Üzlet és szimpátia

 


Olyan vállalkozásokat látok, olyan helyeken, amire biztosan nem készült üzleti terv!

Azon kezdtem gondolkozni, hogy ha valaki pénz fektet be, miért nem készít üzleti tervet. Készített vajon? Akkor, mire számít, itt, ezzel-azzal...stb.

Elég, csak valami egyszerű terv, ami az ő méretéhez illik. Nem kell nagy dolgokra gondolni, de jobb ha tisztában van némi eshetőséggel.

Aztán ahogy megkreáltam az üzleti terv alapokat, dobhattam volna is a kukába.  

Miért?

Más ha terméked árulsz, és más ha szolgáltatást nyújtasz!

A termék valóban "önmagáért" beszél. Vagy "kell"-endő a vevőnek, vagy nem. 

De a szolgáltatásnál más a szempont! Különböző iparágat, szakterületek egyenként mást szempontokat igényelnek.

Valójában a terv a pénznek szól, az anyagi fedezet biztosítása, megléte, bevétel, kiadás, haszon stb. erről szól. Aztán van ebben marketing rész, piackutatás, ki, hányszor, mennyit vesz stb. vagy vehet. A környéken lakók, a konkurencia és egyéb befolyásoló tényezők gyökvonása után, mennyi az annyi  Egy trendi terméket szerintem manapság csak az ára határoz meg. Hol a legolcsóbb és mennyi a szállítási költség? 

Eddig mindkét fajta üzleti modellnél azonos a "munka". 

De van valami, amire nincs ráhatásod szolgáltatóként:)

Ahogy mélyedtem bele ástam magam, és elkezdtem gondolkozni, hogy ki lehet a vevő(d)...rájöttem, hogy az aki szimpatizál veled! Mindazok közül akik pl. fodrászt keresnek, a végén az lesz a Te (visszatérő)vevőd aki szimpatikusnak talál Téged! Eltörpül az ár, a szimpátia lesz a döntő. Valljuk be, hogy a szolgáltatás értékmérője a visszatérő vevőktől függ. Akkor mondhatod "jó" szolgáltatónak magad, ha visszatérnek és ajánlanak. Hiszen minden hónapban szükséged van bevételre :)

A szimpátia olyan, amilyen. 

Aki kopasz, szemüveges és pocakos...azzal nagy valószínűséggel a hasonlóak fognak szimpatizálni. 

Tehát, amikor piackutatást folytatsz, nézz tükörbe és nézd meg, hogy hány hozzád hasonló ember jöhet számításba. A többi ajándék, hódoló vagy példakép követő lesz.

Jó kalkulálást :)

Vigyázz magdra!

Megjegyzések