Fusztráltak...


Napok óta forognak gondoltok a fejemben....Hogyan írjam le, ...ne sértsek meg senkit...vajon át tudom-e adni szavakkal, amit gondolok...de megpróbálom. 

Én is szülő vagyok! Nekem is voltak szüleim! És ahogy Csattos Ilona is írja, vedd észre...hogy ők is csak emberek voltak.

Én is csak ember vagyok! Annó, azt kértem a gyerekemtől, hogy ha valami nem tetszik neki, mondja el...mert nekem ő az első gyerekem..és én neki az első szülője vagyok..nincs mögöttünk gyakorlat és tapasztalat! Ez egy olyan kapcsolat amiben mindketten kezdők vagyunk! Ahhoz, hogy a kapcsolatunk mindkettőnk számára jó legyen, meg kell beszélni és alakítani kell.

Azt ma is így gondolom! 

No, de amiről írni akarok, az, hogy miért is frusztrált a főnök, a szomszéd, a tanítónéni, a bolti eladó stb. miért is van mindenkinek megfelelési kényszere, miért is kapjuk mindenhol a nyakunkba a szidást, a minősítést és a feltételek sorozatát?

Az élet egyszerű, tudjátok ez az álláspontom. És az! Tényleg egyszerű! 

Amit hallunk és látunk az alakítja életünket. Tudom nincs idő gondolkozni és elemezni, mert rohanás az élet. mert ne totojázz már, induljál, most mit nézel, csináld már, kezdj már hozzá, már készen kellene lenni vele, miért nem csináltad még meg, és mikor leszel készen, most miért úgy csinálod, bezzeg jóskapistalujza jobban csinálja, nem úgy kell, ne bámészkodj, gyere már, erre nincs idő, most nem veszem meg, edd ezt meg ne válogass, fogd már be a szád, hagyd már abba, veled nem lehet bírni, nem azt csinálod amit mondok, már megmondtam százszor stb. 

Ugye ismerősek ezek a szavak?! Ugye, hallottunk már ehhez hasonló mondatokat?! Ugye van aki ezt hallgatta 20 éven át?! Ugye, a lelke e szerint alakult?! Ugye, ha ezt látja és hallja, ezt az tanulja be?! Ugye ha ezt ismeri csak, akkor ezt csinálja ő maga is?! Ugye, csak ezt tudja tovább adni?! Ugye, milyen nehéz ezt észre venni magában, magunkban?! Ugye, mennyi munka ezen változtatni?! 

Ne mond, hogy én is felnőttem valahogy!

Ne mond, hogy nincs idő gondolkozni!

Ne mond, hogy jójó, de ez van!

Ne mond, hogy lehetetlen!

Legalább próbáld meg!

Kezd el Te! Magadért és a gyerekeidért! Szólj másoknak is, kopogtass és nyiss kaput...!!!!

Hogy miért?

Hogy szebb legyen a napod!

Hogy jobb kedved legyen!

Hogy jó legyen a kedved!

Hogy egészséges legyél!

És...ha mindenki legalább magért ez megteszi..akkor az pont elég, mert minden egyes ember csak magáért felelős! Egyes emberekből áll a világ, így áll össze a család, a nemzet, a társadalom, az emberiség. 1+1+1+1+1+1+1+1....



Megjegyzések