Hogy miért fontos szeretni a munkánkat?

 


Annyit hallgatjuk, hogy szeresd amit csinálsz!

Vagy azt, hogy csináld amit szeretsz!

No, és azt is, hogy ha jól csinálod mestere vagy és majd megélsz belőle!

Mit csinálnál ha nem fizetnének érte?!

sorolhatnám a bölcsességeket...

...de egyben sem találtam meg azt, amit megértettem volna. Olyan mélyen, tudod, lelkemből...zsigerből?! Egyik sem volt olyan mélyenszántó! 

Inkább csak "közhely" szinte. 

Egyik sem, kólintott fejbe igazán!

Szinte lapozós volt a téma számomra...jajah..majd keresek valamit...gondoltam. Egyébként is miért köszön be ez a szöveg újra, és újra sz életemben. Hiszen én mindig azt tettem amihez kedvem volt, olyan bizniszben voltam ami ment és tetszett. Matek és ész alapján döntök. A pénz szagától rögtön beleszerettem minden üzletembe. Aztán így az 5. ikszhez közeledve, elgondolkodtam, hogy nincs olyan sok iksz az életben. Nincs olyan sok próbálkozásra idő. Hiába van pénzem, valami olyasmiből ami jó üzlet, sokat kell dolgozni, hogy igazán sok pénzem legyen. Egy mókuskerék lesz belőle, egy pénzhajtó üzem. 

Minek is a pénz? Mikor fogom elkölteni a megspórolt pénzemet? És mire fogom elkölteni? Majd ha a gyerekem kirepül és nyugdíjas leszek? Majd találok egy hobbyt és nem kell dolgoznom, de azért legyen sok pénzem? 

Itt jött a hasítás! Agyban, lélekben és mélyenszántóan!

Miért ne élhetnék minden ikszben úgy, ahogyan szeretnék? Miért gondolom azt, hogy mindenhez sok pénz kell? Miért gondolom, hogy az élet arról szól, hogy sok pénz kell keresni, hogy "majd" egyszer jól éljek? Mi az, hogy jól élni? Miért ne élhetném az életem jól most? Mennyivel jobb lenne a gyerekeimmel "jól" élni az életem és nem utána, nyugdíjasan nélkülük? 

Hát akkor csináljam?! Hát persze! Csináld...- mondom csináld most!

Azt kérdezed, hogyan, ha nincs pénz? Én azt kérdezem, mihez kell a pénz? 

Csináld pénz nélkül!!! Csináld annyiból, amennyi van! Nincs? Semmi nincs? Légy életművész, találd ki, old meg! Mert meglehet oldani!

Addig nyújtózkodj amíg a takaród ér! Hidd elég az a takaró! Ne görcsölj! Lazíts! Nem kell senkinek megfelelni..ezt csak Te generálod magadnak! Olyan mintha egy agárversenyed egy nyúl után futnál..amit soha nem fogsz elérni! Fogadd el, hogy neked ez a takaró jutott! Hiába nyújtózkodnál a takarón túl, az már nem a te pénzed, nem a te takaród, azért már te "fizetsz". Nagyon sok ikszel fizetsz, úgy hívják az életeddel! Ne rohanj, ne siess az életed után! Ne rohanj egy takaró után sem! Nincs vissza út! Kezd el ma, ami még jut, az jut! Élj, nevess, szeress!




Megjegyzések