Kritika, és ami mögötte lehet


"A kritikus munkája sok szempontból egyszerű, keveset kockáztat, közben élvezi a helyzetést, hogy szabadon bírálhatja mások munjákát, és tehetésgét. Fürdőzünk a negatív kritikákban,  amit jó írni és olvasni, de néha szembenézünk a keserű igazsággal, hogy a világ nagy egészében, akár az értéktelen szemét, több értelemmel bírhat, mint egy frappáns megírt vitriolos kritika. És vannak pillanatok amikor  a kritikus tényleg kockáztat, amikor felfedezi az újat és mellé áll, a világ olykor kegyetlen az új tehetségekkel, új alkotásokkal, az újnak támogató kell..." Lecsó c. film


Hol is kezdjem? Kritika, egymás kritizálása honnan és miért történik? Miből fakad, mit takar? Mi célt szolgál?

Talán semmit!

De, ez szerintem nem így van. A kritika az erők szintjének megnyilvánulása, én erősebb vagyok, te gyengébb, én jobb vayok, te kevésbé. Hiszen az kritizál, aki valamiben jobbnak érzi magát, vagy éppen másnak, mint a krtizizált fél. Van aki alulról, van aki felülről, de mindenképpen tudja szapulni a másikat. Fel tud hozni olyan hiba listát, ami szerinte rossz a másikban. Szerinte, rossz! És itt van számomra a titok, mivel szerinte, ezért egyértelmű, hogy ez neki okoz problémát, nem a kritizált félnek, tehát a saját egyéniségünk túl minősítése okozza a kritikai megnyilvánulást. Valamiben, másnak érzem magam! És ez nem több, csak MÁS! Ez így normáli, nem vagyunk egyformák! De ez a jóés nem a kritizálandó! Azt gondolom, hogy végre jobb vagyok, és ezt azzal akarom elérni - ha már mástól nem kapom meg a jobbságomat minősítső szavakat - , hogy mást majd én leminősítek. Ezzel szinte magamat, jobbá teszem. Lőn, ha nem veszi észre senki, majd én mondom, hogy mennyivel és miben vagyokk jobb!

Bátorítás, biztatatás és támogatás, azaz szerető figyelem kell az embereknek.

Mit érez a kritizált? Talán azt, hogy elégedettelenek vele szemben! Dícséret helyett, kritika! Ez lelombozza a személyiségét, ha nem elég erős a jelleme. De kérezem én, hogy ha egy csepp, a folyamatos csepegéssel képes kivályni egy sziklát...akkor melyik egészséges lélek marad épp elég sok sértés után?!  Egyik sem!

Dicsért! Biztass! Bátorítsd! Támogasd! Szeress! Figyelj ember társaidra, családodra, gyerekeidre, és a környezetedre! 


Megjegyzések