Nem a szüleidnek tanulsz!

 


Mondom ezt neked! Mondom Anyudnak is, de nem biztos, hogy olvassa! 

"Tudod Anyu jót akar, olyan állásom legyen amivel jól kereshetek, -vagy legalább egy gazdag párt találjak - olyan szakmám legyen ami most keresett!"

Azért nincs semmi kőbe vésve, ezt megtanultuk az elmúlt 2 évben, és a korábbi 30 évben is. A politikai érdekek jönnek mennek...az élet meg olyan, amilyen.

Azért nem akartam könyvelő lenni, mert az állandóan tanul, hiszen az adó törvények évről évre változnak...na láss csodát. 12 végzettségem van, mert kiakartam kerülni, hogy állandóan tanulni kelljen. És mi lett? Tanultam állandóan.

Szval én azt tapasztaltam, hogy tanulni kell! Folyamatosan. Vagy mindig mást, alkalmazkodva az idők szavához, vagy azért kell tanulni, mert a saját szakmád is fejlődik. 

Így is azt mondom, ne azért válaszd azt amit, mert Anyu vagy Apu mondja, mert ők jót akarnak neked! Tudom! Én is jót akartam a gyerekemnek...ezért az alábbi módszert követtem.

1.évben, általánosban azt kértem tőle, hogy minden szakkörre és tanfolyamra iratkozzon be. Az első óra ingyenes volt, így jobban belekukkant miről is fog szólni az a napközis foglalkozás. Így testközelből megtudja, hogy tetszik vagy nem. A tanár szimpi volt, vagy nem. Majd 7. osztályban és középiskola 3 osztályban kezdtük el a következő oktatási intézmény keresését. Adva magunknak +1 évet, arra, hogy megtaláljuk azt ami jó lehet, ami érdekes a gyermekem számára. Mivel a nyílt napok száma korlátozott és több szakterület is megtekintésre várt, így 2 ősszel körbe jártuk amit csak lehetett. 

Ha netán mégsem ezt csinálod, akkor se bánkódj. Minden hozzá segít és terel az utadon. Ha már olyat kezdtél el amiben nem vagy biztos, de ez bizonyult a legjobb döntésnek, akkor se keseredj. Van két lehetőséged. Vagy megszereted, vagy befejezed. Bizonyítvány kell, be kell fejezni. Nem mondom, hogy első évben ne hagyd ott, mert az még nem olyan nagy bukta időben, de ha a feléhez közeledsz, akkor fontold meg. Akár azzal a céllal is, hogy kettessel végig viszed, de lesz bizonyítványod, mert így nem kidobott idő és pénz. Ki tudja még bármikor is jó lehet valamire! (Az én történetem igazolja. 1996-ban végeztem a számviteli sulit, majd 2008-ban erre a bizonyítvánnyal tudtam elhelyezkedni a  nagy gazdasági válság idején...sajnos az összes többi végzettség nem volt megfelelő)

Tehát, fejezd be, ha már elkezdted, akár 2-el is! Közben pedig mivel a "tévsuliba" kevesebb energiát teszel, lesz időd az új, számodra kedvesebb szakmába ölni az idődet.

Mi van ha mégsem találod a vágyott küldetést? 

Egyáltalán keresed? vagy csak sodródsz az árral? Egyik sem baj. Amíg sodródsz van időd! Van időd megismerni önmagad.Van időd kitalálni mi a cél. Vegyük észre, hogy az élet jó. Akár így lesz akár úgy. Nem mindenkinek vannak csúcstalálmányai. Nem kell, hogy legyenek. 

Vegyünk egy osztályt példának! Hány emberből lesz sikeres? Hányan találják meg azt ami nekik való? Az igazság az, hogy mind megtalálja azt mi neki való!

Mondjuk 30 főből, nálatok hány emberből lett kimagaslóan sikeres vállalkozó vagy felső vezető? Szerintem 10% az arány, vagy még kevesebb. Ez így van rendjén. Hiszen kellenek a segítők is, akik közreműködnek abban, hogy valaki más viszi a hátán a bizniszt. Ezzel azt szeretném mondani, hogy nem kell utánozni másokat. Nem kell sok-sok forintot elköltened, mert olyan akarsz lenni mint XY. 

Látok olyan eseteket, amikor valaki egy trendi szakmába kezd pl. 600.000.-Ft -os tanfolyam árán. Majd elkezdi, de nem igen megy neki, sőt, alig..és keresi a megoldást, ezért tovább tanul ebben az irányban. Majd újabb 200.000.-Ft tanfolyam, hogy talán ettől ő is olyan ütős lesz, mint a tanára :) Hát nem! Ha nem, nem baj!

Ha lepipálod a tanárt óriási gratulációm! De ha nem sikerül, semmi baj! 

Csak gondolkodj előtte, vagy utána! De gondolkodj! Mi is a gondolkodás -ezt egy másik cikkben leírom :) ?! 

A sodródás idején ahogy fent is írtam, szálljunk magunkba mi az amit állandóan csinálsz? Mi az ami kikapcsol, megnyugtat, amiben érzed az erőt. Miben vagy igazán tehetséges? Adj magadnak időd, hogy megtaláld! Amit addig is tanulsz az utadon, az kell a fejlődéshez...minden jó valamire! leginkább arra, hogy megtaláld a végső választ! A döntéshez megtaláld az összes részletinformációt! Bármilyen döntéshez, bármilyen információt! Mindig jó úgy ahogy van!

Megjegyzések