A márka Én vagyok!

 


Ma egy kis business és vendégkör lesz a téma.

Mi is az ÉNMÁRKA, szerintem?

Nem igen jutottam előbbre ebben a témában, pedig könyvek hadán és képzések/webinárok és egyéb világhálós csatornákon áteveztem már magam. 

Értem én, hogy villanymotor, de mitől megy? - tartja a vicc

Tehát értem én, hogy marketing, meg márka építés, meg trendi, meg sokat eladni, meg gyorsan sok pénz, meg mossuk át az agyát, meg győzzük meg. DE! nem a befőtt teszi el a nagymamát!

Nálam, még én teszem el a befőttet. 

Szerintem az ÉNMÁRKA-t építem 50 éve :) Amióta megszülettem. Egyfolytában csiszolom, faragom, gyúrom és kalapálom. Eddig így sikerült. Akik ismernek tudják, akik nem, azok ha megismernek megtudják. Mindig azt tettem amihez kedvem volt és köszi, jól is sikerült.

"Valakinek mindig háttal állsz" elven, nem fogok mindenkinek tetszeni. Ebben az a gyönyörű, hogy nem is kell. 7,8 milliárd emberből, mi lenne ha mindenki egy embert szeretne? Ezt még Isten sem mondhatja el magáról :) Hiszen, van aki nem hisz benne. :) Tehát nagyon az alapszinten gondolkozva arra jutottam, hogy nem kell nekem mindenki. 

Nekem csak olyan kell, akinek én tetszem.  Akinek az ÉNMÁRKÁM tetszik. Kérem, lehet tovább haladni, egyik láb a másik után és el lehet tolni a bicajt. 

Miért is kell nekem ÉNMÁRKÁT építenem, amikor belőlem egy van. Ez az én-márka. Ha a trendi ÉNMÁRKA építés lépéseit sablonizálom, akkor sok ugyanolyan énmárka lesz, amitől elveszíti az énmárka fogalom az értelmét. Önmenedzselés, énmárka építés...Add el magad. Vallom, hogy nem való mindenkinek minden, és mindenkinek megvan a "hogyan"ja. Vannak módok amivel az un. énmárka építhető, mert ha valaki nem hisz az Isten adta tehetségében, akkor ez kell. Az énmárka is csak egy útkeresés, nem fog megvenni senki olyat, aki nem azonosul az általad nyújtott elmélettel/szolgáltatással.

Vallom, hogy a "jó bornak nem kell cégér". Ez az elvem mindaddig igaz, amig olyat hallok, hogy: Hallottad, milyen jó ... jelent meg?"

Hiszem, hogy fejleszteni valamit, ami már ki van találva, sokkal kelendőbb, mint egy újat bevezetni.

És azt is tudom, hogy "ha azt hiszem, akkor az azért van".

Valójában aki a gyors, rövid, maximális és sok kategóriákat keresi, annak én nem tudok/akarok  ÉNMÁRKA lenni. 

Arra törekszem, hogy az a vendégem aki bármire is a "hogyan"-t keresi, az olvasson és lassan kezdjen el gondolkozni az írásaim alatt és után, azt remélve, hogy a kapott infókkal eljut egyik lépésből a másikba, akár a megoldásra. Önképzi magát. Közben akár szellemi élvezetet és humort átélve, kellemes pillanokkal lesz gazdagabb.

Nézz körül: celebek, divat ruházat, frizura divat stb. Aki nem trendi, az itt maradt a 18.századból? Mi az, hogy trendi lenni? Miért akarnék olyan lenni, mint más? Az nem én vagyok! 

Itt jön az önkép zavar, mert aki nem meri magát adni, fél attól, hogy ő nem trendi. A sok trendi és sablon az, ami a személyiséget igyekszik kiölni. Az emberek azt sem tudják kik ők, miért és minek vannak, mi a dolguk és mi a céljuk. Kapaszkodókat keresnek, amik nincsenek bekötve sehová. Mert a drót végén is drót van. Az internet kapcsolat,  egy kapcsolódási módszer. Ugyan személytelen, de kapcsolódás. Bárkihez és akárkihez, kötetlenül, mert ami felkerül a netre az onnan határtalan vizekre kerül. Értem, hogy a marketing merítő háló óriási, és ha kiakarsz tűnni  a keszegek közül, akkor naphallá kell változnod, de Te milyen hal vagy végül is? 

Lehet egy keszegből naphal? Nem, de szép naphal, az igen!

Szumma, meghallgatok minden véleményt, de 50 év után, megengedem magamnak azt a luxust, hogy ne változzak meg, és magam legyek. Ja, hogy nem vagyok mindenkinek trendi, ennek nagyon örülök, mert az email fiókom tárhely kapacitása véges :) 50 év után rájöttem, hogy mindenhez idő kell.

Képesség és tehetség különbsége: "A tehetség és a készség elválasztása, a koncepció egyik legnagyobb félreértése, azon emberek számára, akik megpróbálnak kitűzni valamit, akik álmot akarnak megvalósítani. A tehetséget a természet adta, a készség pedig csak órákon keresztüli gyakorlással fejleszthető" Will Smith 

Szval, tedd ami jól esik! 

Mert mint tudjuk az éremnek, két oldala van:) 

Mindenkinek igaza van! Neked is!


Megjegyzések