Mi a szegénységre nevelés?

                   

Az utóbbi időben többször is olvastam, hogy szegénységre nevelik a szülők a gyereket.

Mi is a szegénység? 

Kinek, mi?

Egy kis tévedésre akadtam ma reggel. Ugyanis az, ha olyan életszínvonalat mutogatok a gyerekemnek példának, amit én nem tudok megadni a gyerekemnek, akkor az valóban lehet szegénységre való nevelés, hiszen a különbség kézzel fogható.

Azonban ha úgy nevelem a gyereket, hogy megtanítom nézni és látni is, akkor mást is tapasztalhatunk.

A szegénység, nem feltétlen szűkösség.

A minimalista dizájn, nem azt jelenti, hogy szegénység van. A minimalista, arra fókuszál ami szükségképpen kell.

A szükség szintjét mi határozzuk meg. Természetesen van egy minimum, enni, inni, lakni valahol. De a mennyi, milyen és mekkora az már nem a szükség szintje, hanem az álmok szintje. 

Addig nyújtózkodj amíg takaród ér - tartja a mondás.

Vagyis, dolgozz meg azért amire vágysz, és ne arra figyelj ami nincs. Használd azt amid van!

Mondhatjuk, hogy a szükség egy minimalista fogalom. Igen, talán az is, mert minek 8 pár cipő, ha évente csak 2 párat hordunk. Minek gürcölni a 8 pár áráért, ha nem is kell. Hányan vagyunk ezzel így? Veszünk egy cipőt, csak mert ezt majd felvesszük, akkor és ha ...lesz hozzá ruhánk, ha lesz olyan alkalom, ha belefogyok abba a nadrágba....stb. Ha valaki ésszel megpróbál lebeszélni a várható felhasználás gyakoriságáról...akkor pedig jön az az ok, hogy egyszer élünk, ennyit megérdemlek, én dolgoztam meg érte...stb. 

A szükséges kigazdálkodása egy munka, de megéri.

Tanulság, hogy tanítsd meg a gyerekedet látni, és gondolkozni. 

Elemezni, tervezni és mérlegelni. 

Hogyan?

Példákkal, mintával mutatva és nem prédikálva! 

Hányszor tapasztalod azt, hogy "pont úgy eszik ahogy az Apja, de már milliószor mondtam, hogy ne így egyen"!!!

Mit is csinál? 

Amit lát, és nem azt amit hall!

A gyerek nevelés kihívás, életed nagy feladata!

Nincs ismétlés, nincs "puska", nincs rövidebb út!

Éles játszma! Neked és a gyerekednek is!

Segítsétek egymást, a megértésben és megismerésben.

Kérdezzetek és beszélgessetek!

Ha nincs időd gyereket nevelni, nem kell gyereket vállalni.

Nem indok, hogy "én is felnőttem valahogy"!

Nézd meg, hogy? Boldog vagy? Akkor jó!


ui: figyelem több gyermekes szülők: minden gyerek-szülő kapcsolat más!



Megjegyzések